Returnarea produselor

1. RETURNAREA PRODUSELOR – ACHIZIȚII PERSOANE FIZICE:

Conform Ordonanței de Urgență Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative:

Produsul returnat trebuie să fie în aceeași stare în care a fost livrat (în ambalajul original, nedeteriorat, cu toate accesoriile, cu etichetele intacte și documentele care l-au însoțit). Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri, urme de folosire excesivă și / sau intervenții neautorizate etc.

Înainte de expirarea perioadei de retragere, Consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la Art.13, alin.(3) si Art.14 din O.U.G Nr.34/2014, în termen de 14 zile începand cu ziua în care intră în posesia fizică a produsului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator.

Vânzătorul va rambursa contravaloarea produsului în maximum 14 zile de la data informării S.C. Casa Dobro S.R.L. de către consumator asupra deciziei sale de retragere din contract.

S.C. Casa Dobro S.R.L. va putea amâna rambursarea contravalorii produsului până la primirea produsului vândut sau până la primirea unei dovezi conform căreia acesta a fost expediat, în cazul în care S.C. Casa Dobro S.R.L. nu s-a oferit să recupereze ea însuși produsul (se va lua data cea mai recentă).

Conform Art. 11 al OUG 34/2014, „Înainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul informează profesionistul cu privire la decizia sa de retragere din contract” folosind una din variantele mai jos prezentate:

a) Forumularul de retragere – se va transmite numai prin e-mail (contact@cafeadobro.ro) – produsele se pot returna după confirmarea din partea companiei:

Nume client:

Număr factură fiscală:

Denumirea produsului (produselor) și cantitatea:

Motivul returnării*:

Contul IBAN **:

Alte mențiuni:

* Nu este obligatoriu, conform OUG 34/2014 , exceptând persoanele juridice.
** Obligatoriu în cazul comenzilor achitate cu cardul (în acest caz se va transmite contul IBAN al cardului de pe care a fost plătită comanda), cu ordin de plată, sau a comenzilor livrate prin curierat rapid și achitate ramburs la livrare (în acest caz, ca metodă opțională de rambursare menționăm mandatul poștal, însă recomandarea noastră este transferul bancar). În cazul persoanelor juridice, singura metodă de returnare a banilor este cea prin transfer bancar.

 

b) orice altă declarație neechivocă în care vă exprimați decizia de retragere din contract.

2. RETURNAREA PRODUSELOR – ACHIZIȚII PERSOANE JURIDICE: 

În cazul persoanelor juridice (sau a tuturor asociațiilor, organizațiilor, societăților etc., care sunt înregistrate în baza unui cod fiscal), se aplică toți termenii mentionați în prezenta politică de returnare, cu excepția perioadei de returnare care este de 5 zile calendaristice (returnarea fizică a produselor se va face în maximum 3 zile calendaristice de la confirmarea returnării), iar perioada maximă de returnare a banilor este de 30 de zile.

Procedura de returnare este identică cu cea aplicată în cazul persoanelor fizice, adică este obligatorie transmiterea formularului mai sus prezentat.

Returnarea banilor se va face doar prin ordin de plată, indiferent de modalitatea de plată inițială.

3. NU SE POT RETURNA URMĂTOARELE CATEGORII DE PRODUSE: 

  • Produse fără ambalajul original și complet, așa cum a fost livrat (pachet complet, asta însemnând și suporții de polistiren sau carton care au rolul de protejare a produsului);
  • Produse care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi sau care nu respectă termenii de garanție;
  • Produse care nu respectă termenii certificatului de garanție;
  • Produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de cumpărător;
  • Produse identice desigilate în cazul achiziționării mai multor bucăți (în acest caz, se acceptă o singură bucată desigilată);
  • Produse primite cadou la alte produse, doar cu condiția unei noi achiziții;
  • Produse consumabile, care prin natura lor, odată desigilate, nu pot fi revândute sub nicio formă.

4. RETURNAREA PRODUSELOR PESTE PERIOADA DE RETURNARE:

Produsele aferente unor comenzi care au depășit perioada de returnare se pot accepta doar cu penalizare aplicată la valoarea de achiziție. Valoarea penalizării va fi calculată în funcție de adaosul produsului și eventualele pierderi legate de o vânzare a produsului ca un produs resigilat. Valoarea minimă de penalizare este de 5%, iar cea maximă este de 30%. Decizia de acceptare sau returnare va fi transmisă prin e-mail, împreună cu valoarea de penalizare, după recepționarea cererii de retur. Termenul maxim de răspuns este de 48 de ore (2 zile lucrătoare). Termenul de returnare a banilor, în cazul în care perioada de returnare a fost depășită, este de maximum 30 de zile.

Returnarea peste perioada legală, în cazul persoanelor fizice, sau peste cele 5 zile stabilite contractual, în cazul persoanelor juridice, nu intră sub incidența vreunei legi, iar acceptul returului de către firma noastră nu reprezintă o obligație. Răspunsurile la cererile de retur aferente acestui punct vor fi oferite tot prin e-mail, în termenul mai sus menționat. Răspunsul pozitiv sau negativ va fi oferit în funcție de mai mulți factori, principalii fiind perioada trecută de la data maximă în care se putea returna și starea actuală a produsului.

Cererile de returnare a căror perioadă trecută de la data maximă de returnare legală / contractuală depășește 20 de zile nu vor fi analizate și vor fi refuzate, cu exceptia produselor care sunt sigilate.

6. DATE RETURNARE:

Produsele vor fi returnate în pachet complet, așa cum au fost primite și, după caz, împreună cu produsele cadou.

Pentru mai multe informații, vă stăm la dispoziție la numărul de telefon +40 759 166 513 sau prin e-mail, la adresa contact@cafeadobro.ro

Este recomandat ca produsele să fie returnate direct la sediul nostru sau prin curier rapid, însă ele se pot returna și prin poștă.

Produsele returnate prin curier nu se vor trimite cu ramburs. Returnarea banilor aferenți comenzilor returnate prin curierat se va face prin transfer bancar sau mandat poștal.